20 Sept 2009

色 Colour

少し前のことですが
ラフォーレで開催されてた清志郎さんの個展に行って参りました。


清志郎の絵本の原画や、子供のときから最近までの絵や漫画の数々。
そして今までのジャケットカバー、ツアーパンフ、
衣装、愛用してた自転車など
ファンとしては、とても見応えのある、ステキな空間でした。

派手な衣装や靴、色彩豊かな油絵たち・・・
その色の数だけ、人生も鮮やかで、多彩(多才)で、優しい人柄だった。

清志郎さんのご家族は幸せだな。
一緒に仕事して来た仲間は幸せだな。
生のライブを観に行けた人たちは幸せだな。

ファンであったあたしは幸せだな。


今日の夕焼け。
素晴らしい人は、自然の色と温度と音に似てる気がします。



Last week, I went to see Kiyoshiro's exhibition at Harajuku.
There were so many drawings and paintings
which he's been drawing since he was a kid,
all records' front covers, his stage costumes and his favorite things.

Lots of colourful clothes, shoes and oil paintings....
All of them are expressed by his vivid life, his various talents
and his warm & gentle heart.

I think everyone around him was happy
and so was me as a fan.

I think colours, sounds & temperature of nature
are similar to a wonderful person.

No comments:

Post a Comment