15 Feb 2010

芸術と記憶の味。Art & Taste of the memory.

もう1週間ほど前のことになるが
このブログではご存知の、高知の叔母が東京に来ていたので
彼女の美術館巡りに途中から合流した。


初めて行った六本木の新美術館
すごい建物だね。なんとかさんが建てたんだよね。
そこでやってた文化庁メディア芸術祭なるものを見た。
ウェブカメラを使ったPVは良かった。
 Been to The National Art Center in Roppongi
with my aunt about a week ago.
The building was beautiful!! saw Japan Media Arts Fes.
Music PV using web-cam was amazing!



そして表参道にある岡本太郎記念館へ。
こんなのあるの知らなかった。
太郎さんの等身大人形がちらほら。小ちゃかったのね。
叔母はその昔、太郎さんとご一緒したことがあるとか。
ほんで叔母の知り合いがここで展示してるというのを見にきたのだが
ガラスの前に太郎さんの人形が立っていて
そのガラスの中にもこっちを覗き込む太郎さん。
と、思ったら横の太郎さんが動いた!!
数年ぶりにお化け屋敷のときの心臓の萎縮を感じる。
な、な、生身の人間だ。
なんとその人が友人のくるみちゃんらしい。
太郎さんのお面をかぶって、奇声以外何もしゃべってくれないので
実物のくるみさんを知らないあたしは、
全くどんな人なのかチンプンカンプン。
展示ってパフォーマーでしたのね。でも成りきってました!あっぱれ!
Then moved to Taro Okamoto Memorial Museum in Omotesando.
My aunt told me that her friend is doing exhibition here.
There was Taro's life-sized wax figure in front of a glass
and another figure was looking us from behind a glass.
At next moment, the other figure moved!!
I had a heart attack as in a haunted house.
That performer was my aunt's friend-Kurumi.
She was behaving like Taro with his face mask without words.
Her professional performing was terrific!


そんで夕飯どうしようか・・と探し始めると
叔母が、昔うちの母親が通ってたおいしいイタリアンどこだっけ?と。
その一瞬前に同じ事を思ってたが、
20年以上前に一度連れて行ってもらっただけ
なので、さっぱり検討がつかない。
お花屋さんで調べてもらう。店の名前しかわからず
それも今、現存するかもわからないのに・・

After the museum, we started looking for restaurant for dinner.
My aunt asked me where that nice Italian restaurant was.
I was thinking of it. The restaurant where my mum took me to.
A flower shop assistant looked on the internet for us
but we only know the name of restaurant and it was over 20 yrs ago.

でもなんと、しっかりあったのです! すげー!!
めっちゃ小さい店(20席くらい)で、自分の記憶の中では
ここのパリパリのうす〜いピッツァを超えるピッツァは食った事ない、
と入ったら、記憶のまんまの急な階段と狭い店内。
軽めのコースで頂きました。
パリパリ健在でした!
でもなんだろ。一番うまいピッツァかと言われると
何度も本場イタリアで食ってしまったためか
舌が大人になったのか、うん、おいしいって感じでした。

でもやっぱうまかったぁ〜。この店30年はやってるのかなぁ。
なんて言う店かって? 教えません!!

But we found it!!
It was same as old days,
very small(about 20 seats) with steep stairs.
In my memory it's crispy this pizza was the best pizza I had.
Hmmmm how can I say...I have been to Italy several times
and had real Italian pizza, and maybe my tongue has been adult
somehow I felt "hmm yeah, nice pizza".
But it was so crispy and every dish was tasty!

No comments:

Post a Comment