6 Mar 2009

おひなまづり/Girls' Day

ども。
こないだ火曜日は桃の節句でしたな。
桃?! なんで桃???

ということで、女子だけで映画館へ行ってまいりました。
女子5人でお安く『ベンジャミン・バトン』を。
期待はしてなかったので、まぁまぁでした。
ただあれを何部門もノミネートしたアカデミーは
やっぱ相変わらずですな。

映画のあと、Bubba Gump Shrimpでエビ三昧。
窓の外を見ると、雪ってました。


ちょっと前になりやすが、ママさんと
『レボリューショナリー・ロード』も見ました。
こちらはケイトの演技が際立っていたのと
メンデス監督らしい題材、表現、音楽、カメラワークで
素敵な作品でござんした。あそこの夫婦はあっぱれですな。

あぁ、『罪とか罰とか』見に行きてぇな〜。


今日も夕飯後、やきそばとラーメンを食らいました。
昨年末以来の食欲が戻ってきたべ。


最近ラジオ買ってみましたぜ。
これでナイナイのオールナイトニッポンが聴けるんだな。
ラジオやりたいね。
部屋で一人でラジオやってたら、すぐ心折れるだろうね。



Hi.
It was the Girls' Day on 3rd of March in Japan.
So, I went to cinema to see "The Curious Case of Benjamin Button"
with 4 of girrrrrrrrrls.
I wasn't expected but it was OK film
however I think the Oscar is still shit show
as they have nominated Benjamin
for several section.

Then we went to "Bubba Gump Shrimp" for dinner.
It was snowing outside.

Other day I went to see "Revolutionary Road" with my mum.
Kate Winslet was excellent!!
Sam Mendes' choices of subjects, expression, music and camera working
were great and reminded me American Beauty.
They are a nice couple and wonderful actress & director, I think.

I've got a radio recently and enjoying midnight programme.
Had fried noodle and soup noodle after dinner.
My stomach has come back!!!

No comments:

Post a Comment