16 May 2009

Slumdog Millionaire


スラムドッグ$ミリオネア』を見てきましたさ。
ダニー・ボイルの久々のヒット作ですな。
トレイン・スポッティングを彷彿とさせる
オープニングの疾走感、常に追いつ追われつの展開、金をめぐる話。
前半の色彩豊かな町や物や洗濯物がよかった。
本物のスラムの子供たちを使ったのはよかった。
子供時代以外、みんなが英語で話してるのが不自然だった。
最後ボリウッド風にしてるのがよかった。
ストーリーはまぁまぁだった。
子役たちのスラムでの今後が気になった。
インドにやっぱまた行きたいと、思わせてくれた。

ってな感想。

インド人の中で育った俺には、どこか懐かしく、どこか寂しくもあった。
自分の英語がインドなまりにならなかったのは、これ幸い。


Today I saw "Slumdog Millionaire".
Speed of the opening scenes, chasing every moments, about money...
reminded me Train Spotting.

Liked colourful town and washing,
using real kids from slum & Bollywood style at the ending.
But I felt it's odd to speak English after they grew up.
hmmm... wanna go India again.

It was bit nostalgic and sad for me as I have grown up in Indian people when I was a kid.
also thought it was lucky I didn't get Hindi English from them.

No comments:

Post a Comment