31 Dec 2010

Bye Bye 2010.

今年もあと僅か。
厄年なのか後厄なのかわからないが
今年は病気の年でした。
まぁ毎年なんらかの新しい病いにかかっている気もするが。

2月に手術。夏に歯の悪夢。
他にどんな奴が向かってくるのか、楽しみにしていたが
秋からはラッキーなチケットや人と出会えたり、珍しい仕事もし
冬はチケット・パスポート・携帯電話を忘れたり落としたりし
最後に昨日は財布を忘れるという、おっちょこちょいに変身しました。
後半は人間関係の難しさもあちこちで感じた年でしたな。大した事はないが。
それより素敵な人が今年も亡くなり、大事な人が倒れました。
いい奴の父上も亡くなりました。色んな人が色んな思いをした。当たり前だが。

今年の海外はイタリアでしたね。また来年早めにイタリア日記後半書く…はず。

来年は正月ぼけが終わった頃インドへ3週間半ほど逃げます。
2歳のとき猿に手を噛まれて以来のインドだが、ほぼ初めてと言っていい。
高校生のときから行きたかった念願のインドさ。
日本の寺で厄よけなんかするより、ガンガーに浸かった方が効き目ありそうでしょ。



こんな日記読んでる人がいるならば、言ってあげる。
「良い年末年始をお送り下さい。」

あたしは恒例のブラウン管かぶりつき後、寝ずに朝おせちを食いに実家へ行く
という一人24時間笑いっぱなし年越しです。



笑う事はいい事。笑わせる事もいい事。笑っていれば大丈夫。笑い飛ばせ!2011年!




It will be 2011 in 40 min in Japan.
I don't know if it was an unlucky year for me (in the Buddhism),
but I know it was an ill year for me.
I get a new illness every year though.

Had an operation in Feb and a nightmare of teeth in summer.
I was looking forward to seeing other illness afterward, but didn't see any more.

I could get a very lucky ticket and see wicked man, then did rare job in autumn.
In winter I forgot a ticket & passport and dropped my mobile phone.
Yesterday I forgot a purse to go out. I'm a scatterbrain recently.
In latter half, I felt the difficulty of human relations in many places.
It's not that serious though.

This year's travel was Italy. will finish writing Italy diary soon.....I guess.

I will escape to India next year for about 3 and half weeks.
I may say it is the first time India. ( I was bitten by a monkey there when I was two)
It is long-cherished India I wanted to go since a high school student.


If there is any person who read my blog, I will say.....
"Sorry I didn't write in English much. Wish you a wonderful Year 2011"

I will stay in front of a telly till morning and go to have new year dishes at home.

Laugh away everything!! It will be all right if you laugh!! Viva 2011!!!

No comments:

Post a Comment