18 Jan 2010

近々行けるのか?! Can I make it true?

こないだインドからお客さんが来た。
彼はあたしが2歳の時から知っていて、
赤ん坊や幼稚園児だったあたしを面倒見てくれていた。

日本で会うのは初めてかな?
インドは2歳のとき行って、猿に手を噛まれて以来行ってないので
(もちろん記憶にはないので、どんなに大変だったか知らぬが)
大人になってからずっと行きたいと思っているところ。

彼も言っていたが、インドに行って帰って来ると
大好きか大嫌いの両極端にわかれる。
でもあたしはインド人の中で育ったのだから、好きに決まってるさ。
タンドリーチキンは懐かしの味だもの。
インド人の体臭やら香水やらお香は、故郷の臭いだもの。

早くカラフルで、にぎやかで、臭くて、汚いインドに行きたい。


父親が撮った写真はブレブレですが。
The photo which my dad took is blur though.



We had a guest from India few days ago.
He knew me since I was 2 years old
and was used to take care of me when I was small.

Was it the first time to see him in Japan?
I've been thinking to go to India for these 10 years
as I haven't been there since I got bitten by a monkey
in Bombay(Mumbai) when I was 2 years old.

I think I will love India as I was surrounded by Indian in Dubai
and Tandoori Chicken is my good old taste.
Indian body odor, perfume and the incense
are smells of the hometowns for me.

I wanna fly to colourful, lively, stinky & dirty India!!

No comments:

Post a Comment